چاپ این صفحه

کاهش آلایندگی میکروالیاف با الیاف بازیافتی جدید

تعداد بازدید : 90
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۴
کمپانی Coats Group-تولیدکننده نخ های صنعتی-به منظور کاهش آلودگی ناشی از میکروالیاف محصول پایدار جدیدی را عرضه کرده است.

به گزارش سرویس اطلاع‌رسانی نساجی امروز،این محصول که Eco-B نام دارد، یک نخ پلی استر بازیافتی حاوی ماده افزودنی CiCLO® می باشد که به کاهش تجمع الیاف مصنوعی در زمین های دفن زباله و اقیانوس ها کمک می کند.

فناوری CiCLO در این نخ باعث ایجاد نقاط زیست تجزیه پذیر در شبکه پلیمری می شود، میکروب هایی که به صورت طبیعی در بعضی از مناطق محیط زیست وجود دارند می توانند باعث تجزیه پلاستیک ها در این نقاط شوند؛ درست مانند فرایندی که در الیاف طبیعی اتفاق می افتد.

به گفته کمپانی، نخ های Eco-B در سه گونه مختلف توسعه یافته اند: Epic Eco-B، Gramax Eco-B و Sylco Eco-B.

آزمایشات انجام شده بر روی نخ صنعتی Eco-B نشان داده است که خصوصیات این نخ از جمله استحکام مخصوص، مقاومت سایشی، ازدیاد طول تا حد پارگی و دوام مشابه ماده اولیه ویرجین و غیربازیافتی می باشد و عملکرد آن نیز در مقایسه با آن بهبود یافته است.

سونیا مانولووا، مدیر محصول کمپانی می گوید: "نخ Eco-B یک نخ بازیافتی با تمام ویژگی های نخ غیربازیافتی است با این تفاوت که به دلیل تجزیه شدن باعث ایجاد آلودگی در اقیانوس ها و افزایش ضایعات در زمین های دفن زباله نمی شود. ما موفق شده ایم با تولید الیاف مصنوعی پلاستیکی که رفتاری شبیه الیاف طبیعی دارند تا حدی مشکل آلودگی پلاستیک ها را رفع کنیم."

عرضه Eco-B بخشی از تعهدات شرکت برای تولید محصولات نوآورانه پایدار است که از جریان گردشی شدن اقتصاد شرکت نیز حمایت می کند.

کمپانی کوتز گروپ محصولات زیست سازگار دیگری را نیز وارد بازار کرده است از جمله Ecoverde-طیف کاملی از نخ، زیپ و تزیینات پلی استری صددرصد بازیافتی-و نخ لایوسل صددرصد EcoRegen.

 

چاپ این صفحه