چاپ این صفحه

بدون حضور شرکت‌های ایرانی؛ پنجمین نمایشگاه بین‌المللی «پنبه» در ترکمنستان آغاز به کار کرد

تعداد بازدید : 592
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۹/۷
پنجمین نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات با حضور 80 شرکت از 27 کشور در «عشق‏‌آباد» پایتخت ترکمنستان آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی پنبه ترکمنستان، پیام رئیس جمهور این کشور توسط معاون رئیس جمهور در امور کشاورزی قرائت شد.

 «قربانقلی بردی‏‌محمداف» در این پیام تصریح کرد: ترکمنستان در واقع از خاستگاه باستانی کاشت، داشت و برداشت پنبه است که هم اکنون تولید پنبه به یکی از بخش راهبردی کشاورزی ملی ترکمنستان تبدیل شده و منبع مهم ارزآوری کشور می‌باشد.

وی افزود: ترکمنستان در سال‌های اخیر موفق شده بخش عمده تولید پنبه خود را فرآوری و به نخ تبدیل کند و در این زمینه ده‌ها کارخانه پیشرفته نساجی احداث و تعدادی در دست اجرا دارد که بخش عمده محصولات نساجی تولید ترکمنستان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

بردی محمداف ادامه داد: پنجمین نمایشگاه بین‏‌المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان میدان مناسبی برای آشنایی با صنعت پنبه و نساجی این کشور و ایجاد تعاملات و همکاری‌های بین‏‌المللی می‏‌باشد.

به گفته وی، ترکمنستان در سال‌های اخیر با انجام اصلاحات کلیدی در زمینه کشت و تولید پنبه به یک کشور صادرکننده اصلی پنبه در بازارهای جهان تبدیل شده‏‌ است.

نمایشگاه بین‌المللی ترکمنستان به مدت 3 روز دایر است و علاقه‌‏مندان می‏‌توانند از آن بازدید کنند، دست‌اندرکاران نمایشگاه امیدوار هستند که در قالب این نمایشگاه ده‌ها قرارداد جدید همکاری امضاء شود.

شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان حضور ندارند.

کالا و محصولات کشاورزی، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، مدیریت صنعت نساجی و تولید پنبه، بازاریابی، دست آوردهای علمی و پژوهشی صنعت پنبه و منسوجات، صنعت فرآوری پنبه و دستگاه‏‌های آنها  از جمله بخش‏‌های چهارمین نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان است که شرکت‌های داخلی و خارجی توانمندی و محصولات خود را به نمایش گذاشته‌‏اند.

کشور ترکمنستان با مساحت 488٬100 کیلومتر مربع  یکی از صادر کنندگان عمده پنبه در منطقه می‌باشد و این در حالی است که این کشور آسیای مرکزی سالانه بیش از 1.5 میلیون تن پنبه تولید و فراورده‏ای آنها را به بازارهای خارجی صادر می‏‌کند.

روسیه، اوکراین، بلاروس، آمریکا، آلمان و ژاپن از عمده‌ترین صادر کنندگان  ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی به ترکمنستان هستند.

چاپ این صفحه