چاپ این صفحه

ایجاد ۴ مرکز تجاری ایران در چین

تعداد بازدید : 218
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۷
مجیدرضا حریری رییس اتاق ایران و چین با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۴ مرکز تجاری ایران و همچنین دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین در چین ایجاد خواهد شد، گفت: موضوع روابط ایران و چین در حوزه کلان قابل بیان نیست، به دلیل اینکه هر شرکت چینی پس از شناسایی اینکه با ایران کارهای اختصاصی و زیربنایی انجام می‌دهد، در معرض خطر تهدید و فشار قرار می‌گیرد به همین دلیل اطلاع‌رسانی در این حوزه محدود است. در حوزه‌هایی که می‌توان بیان کرد توافقی بین همه دستگاه‌ها قبل از این سفر انجام گرفته که هر وزارتخانه‌ای در حوزه خود اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.

 مجیدرضا حریری افزود: در حوزه بخش خصوصی بر بنگاه‌های کوچک و متوسط در حوزه صادرات متمرکز هستیم که خوشبختانه با توافقاتی که طی دو ماه اخیر با سفر معاون نخست‌وزیر چین به ایران و سفر رییس‌جمهور ما به کشور چین در حوزه‌هایی مانند حوزه میوه‌ها به ویژه مرکبات، شیلات و آبزیان و زعفران به دلیل عدم توافقنامه‌های دولتی امکان صادرات وجود نداشت، توافقاتی صورت گرفت. حریری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۴ مرکز تجاری ایران و همچنین دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین را در چین ایجاد خواهیم کرد، توضیح داد: به عنوان اتاق بازرگانی ایران و چین در بهار ۱۴۰۲ دفتر نمایندگی خود را در چین خواهیم داشت و در کنار آن مقرر شد تا در ۴ نقطه چین مراکز تجاری ایرانیان را افتتاح کنیم که سرمایه‌گذاران ایرانی و چینی می‌توانند از چین و مراکش به ما در این خصوص مراجعه کنند.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایلنا، رییس اتاق ایران و چین  اظهار کرد: دانشجویانی را در مقطع ارشد و دکتری در حوزه‌های اقتصاد که در کشور چین مشغول تحصیل هستند با سپری کردن دوره‌های کوتاه‌مدت به عنوان بازاریابان حرفه‌ای که به زبان محلی نیز مسلط هستند تربیت خواهیم کرد. وی گفت: مهم‌ترین نکته دعوت از رییس‌جمهور ایران و استقبال در بالاترین سطح دیپلماسی رایج در دنیا با وجود تمام تبلیغات منفی به ویژه در چند ماه اخیر در ارتباط با ایران و چین است و این نشان‌دهنده تمایل دولت چین در ارتباط ایران است و زیر این چتر می‌توان بحث‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را تعریف کرد.

چاپ این صفحه