چاپ این صفحه

پنبه گلستان توان رقابتی خود را از دست داده است

تعداد بازدید : 92
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
سومین همایش بین‌المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه در گرگان با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان و برخی از مدیران دستگاه‌‌‌های اجرایی و فعالان اقتصادی در حوزه پنبه استان و کشور برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در این همایش گفت: تولید پنبه در داخل کشور نیازمند تامین امکانات و تجهیزات و ماشین‌‌‌های به‌روز دنیاست.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از دنیای اقتصاد، امیر یوسفی اظهار کرد: اکنون واردات پنبه، سودآوری بیشتری برای تاجران دارد، چون تولید این محصول در داخل کشور با قیمت جهانی تناسب ندارد. وی ادامه داد: به دلیل نبود تناسب قیمت تولید پنبه در داخل کشور با قیمت جهانی، واردات این محصول انجام می‌شود و به فکر تولید داخلی نیستیم. 

یوسفی یادآور شد: گلستان بهترین تولید پنبه را در دنیا به خاطر خاک و شرایط اقلیمی مساعد دارد و باید به فکر راه‌‌‌حل عملیاتی و اجرایی برای احیای زراعت پنبه در این استان که زمانی بیش از ۱۷۰‌هزار هکتار زیر کشت پنبه داشت بود. وی گفت: اتاق بازرگانی گرگان به عنوان بخش خصوصی در کنار مسوولان مرتبط احیای صنعت پنبه در استان با توجیه اقتصادی است. 

 

چاپ این صفحه